Kinnitage. Ventileerige. Olge hoolsad.
Nõuetekohaselt transportides ja kasutades on atsetüleen väga ohutu gaas. Samas on meie vaatlused näidanud, et paljud kasutajad ei järgi hea tava juhiseid, mille tõttu tekivad järgmised potentsiaalsed ohud:
Kinnitage.
Paljude klientide sõidukite varustuses pole sobivaid vahendeid, et kaitsta balloone ümbermineku või sõidukis liikumise eest. See võib põhjustada tulekahju ja kehavigastusi. Siin on kaks ohuallikat. Transpordi ajal võib ballooni ventiil põrkuda millegi vastu ja selle avada. See võimaldab gaasil välja pääseda ja võib viia tulekahju või plahvatuseni. Samuti on balloonid väga rasked ja liiguvad sõidukiga samal kiirusel. Kui juht pidurdab ja balloonid pole korralikult kinnitatud, paiskuvad need auto esiossa ja võivad põhjustada raskeid kehavigastusi või kahjustusi.Ventileerige.
Atsetüleeniballoone transporditakse sageli ventilatsioonita sõidukites. Nii suure kui väikese lekke korral võib gaas koguneda sõidukisse ja põhjustada tulekahju või plahvatuse. See oht kasvab pikema hoiuperioodi korral. Näiteks jätavad paljud kasutajad pärast päevatöö lõppu balloonid ööseks ventileerimata sõidukisse. Nii võib väljalekkiv gaas sõidukisse koguneda. See oht suureneb veelgi, kui gaasi sulgemiseks kasutatakse regulaatorit. Regulaator võib kergesti lekkima hakata, nii et gaas tuleb alati sulgeda sulgurventiiliga.Olge hoolsad.
Atsetüleeniballoonid sisaldavat poorset massi ja vedelat atsetooni, milles gaas lahustub. Pärast ballooni transportimist tuleb see jätta püstiasendis seisma. Nii saab vedel atsetoon imenduda poorses massis ettenähtud kohta. Kui seda ei tehta, võib tekkida kvaliteediprobleeme, kuna gaas võib seguneda vedela atsetooniga. Äärmuslikus olukorras võib see vähendada ballooni kasutusohutust.