Leekõgvendamine kohtkuumutusega maksab oluliselt vähem kui uute osade tegemine. Tegelikult on see tihti ainus alternatiiv. Laevaehitustööstuses kulub kuni pool tööaega moonutuste õgvendamiseks.
Leekõgvendamist teostatakse konstruktsiooni või detaili kiire lokaalse kuumutamise abil. See põhjustab lokaalse moonutuse, kuna ümbritsev külm materjal takistab soojuse levikut. Materjali jahtumisel tõmbub see kokku, korrigeerides moonutuse. Meetod on sobiv terase, nikli, vase, messingi, alumiiniumi ja titaani puhul.
Ehkki kuumutamiseks saab kasutada erinevaid põlevgaase, on atsetüleen parim valik, kuna see tagab kõige kuumema ja kontsentreerituma leegi ning lisaks ka kiireima kuumutuse. Lõhnastatud hapniku ODOROX® kasutamisega saab vähendada tulekahju- ja plahvatusohtu, mis on seotud põlevgaasidega. Lõhn hoiatab aegsasti gaasilekete eest.
Seadmete valik leekõgvendamiseks oleneb õgvendatavast materjalist. Standardse põletiga on võimalik õgvendada plaate paksusega kuni 15 mm. Suurte alade õgvendamiseks nt laevade tootmises kasutatakse kolme või enama otsakuga eripõleteid. Põletid paigaldatakse ratastele, et neid oleks hõlpus üle suurte alade liigutada.
Ohtude vältimiseks järgige kuumtöötluse ohutusjuhiseid.