„Mu isa oli pidevalt garaažis ja töötas mõne vana auto kallal, nii et võib öelda, et minu “karjäär” algas umbes 12-aastaselt,“ ütleb rootslane Urban Eriksson, kes kolis 2000. aastal Eestisse, kui töötas parajasti plastitööstuses. 2011. aastal avas ta tipptasemel autotöökoja Urbans Garage, kus tema ja ta meeskond on spetsialiseerunud vintage Porschede − täpsemalt 356 ja 911 seeria klassikaliste sportautode restaureerimisele.
„Kui meil endise tööandjaga teed lahku läksid, otsustasin, et on aeg naasta oma juurte juurde,“ jätkab Eriksson ja lisab, et Eesti oma pika käsitöömeistrite traditsiooniga oli selleks õige koht.
„Ida-Euroopas ei saanud nõukogude ajal osta kõike mida tahtsid. Selle asemel pidid inimesed õppima parandama seda, mis olemas oli. See on oskus, mis on lääneriikides suures osas kadunud,“ ütleb ta.
Urbans Garage teeb koostööd klientidega kogu maailmast, kellest paljud on rikkad prominendid, oligarhid, naftašeigid, kuid enamik peamiselt luksuslike vanaaegsete autode kollektsionäärid. Kokku on töökojas eri valmidusastmes oma järge ootamas ligikaudu 30 sõidukit, millest igaüks on väärt 100 000 kuni mitu miljonit eurot. Tavaliselt kulub meeskonnal igale autole vähemalt 2000 töötundi. Et tegemist on sisuliselt kunstiteostega, valmib aastas keskeltläbi paar, heal juhul kuni kümme autot.